Akkreditált Kiváló Tehetségpont lettünk!

Büszkén osztjuk a hírt, hogy iskolánk a 2024/25-ös tanévben elnyerte a Tehetségpont hármas skáláján a legmagasabb szintet: „Akkreditált KIVÁLÓ Tehetségpont” lettünk! A fotókon és itt alább is olvasható az indoklás vagyis azok a plusz foglalkozások, szakkörök, tehetséggondozási formák, amelyek e cím elnyeréséhez nagyban hozzájárultak. (Játsszunk Együtt!  Robotika, FirstLego, Dalospacsirták, ZenEmese, Tutor, STEM, NOTESZ online újság, Emelt ének- zene, Emelt idegennyelv)

„Rókusi Általános Iskola

A tehetségpont azonosító száma: TP 181 002 564
A/Az Rókusi Általános Iskola a 2024/2025. évi akkreditációs folyamatban való részvétele eredményeként helyi (intézményi/települési) hatókörű, Akkreditált kiváló tehetségpont címet nyerte el! Gratulálunk a szép sikerhez!
Az akkreditációban közreműködött szakértők a következő szöveges értékelést készítették a folyamat során szerzett online és/vagy személyes tapasztalataik alapján:
A tehetségpontban az alaptantárgyak oktatása mellett zenei tagozat és emelt szintű idegen nyelvi oktatás folyik. Iskolapszichológus is segíti a tehetséggondozó munkát, ezen felül egy kolléga mesterprogramjának része a tehetséggondozás, azon három fő mellett, akik 30 órás tehetségfejlesztő szakképesítéssel rendelkeznek. Tehetséggondozó programjaik több intelligenciaterületet is lefednek.
Az NTP pályázatának köszönhetően rengeteg eszközt nyertek, amelyre a „Játsszunk együtt” programot építették. Ezt inkább tehetségazonosító programként definiálnánk, bár hatására a közel 200 főből kb. 10 gyermek kiválogatásra került robotika, Lego és táblajátékok szakkörre. A Dalospacsírták tehetséggondozó programban különböző énekversenyekre való felkészítés folyik. Arany és ezüst minősítések, karvezetők versenyén való szereplés bizonyítja a kiváló tehetséggondozó munkát. Tehetséges diákjuk a Varázsfuvola szegedi előadásában is szerepet kapott. A másik zenei tehetséggondozó program a ZenEmese, mely a nem zenei osztályos gyerekekre épül. Fő eleme a programnak a zenei képességfejlesztés mellett az improvizációs készség fejlesztése.
A First Lego versenyfelkészítő programjuk a Hello World Egyesület segítségével valósulhatott meg. Mind az eszközöket, mind a nevezési díjakat az Egyesület állta. A projektszemléletű program során a STEM-metodika érvényesült. Az építés, majd a programozás mellett a környezetvédelem is hangsúlyos helyet foglal el a versenyben a csapatmunka mellett. A kezdetben alsó tagozaton indult programot kiterjesztették a felső tagozatra is. A program a logikai-matematikai képességterületek mellett az interperszonális intelligenciát is fejleszti.
A NOTESZ online újságíró programjukban hat különböző osztályból vesznek részt az érdeklődő diákok, ahol az erős oldalak támogatása mellett a gyenge oldal fejlesztésére is lehetőséget biztosítanak. Javasoltuk mérőeszköz összeállítását a fejlődésre. Az innovatív, lelkes csapat munkája iránt évről évre nő az érdeklődés a diákok körében. Kiemelkedő a Tutor általi tanulás programjuk, ahová a 6. osztályos diákok beválogatás útján kerültek be. Természettudományos kísérleteket sajátítanak el a Szegedi Tudományegyetem Kutatócsoportja által indított program eredményeképp. A kísérleteket bemutatják, megtanítják negyedikes társaiknak. A program hatására a résztvevő diákok eredményesen indulnak természettudományos versenyeken. Tehetség-tanácsadásuknál javasoltuk, hogy a feltüntetett 50 fős tanácsadást bontsák fel három részre: Tehetségkapuról előadás, az Intézményi tehetséggondozás, illetve a mérés-értékelés munkaközösségnek szóló tanácsadásra.
Együttműködésük sokszínű és példaértékű. Kihasználják a Szegedi Tudományegyetem közelségét /labor, eDia mérés/. Rendezvényeikbe a szülőket is bevonják. Jubileumi gálaestjükön a tehetséges tanulóik mutatkoztak be. A pályázaton nyert eszközöket a szülők is kipróbálhatták egy játékos délután keretében.
Javaslatunk: Akkreditált kiváló tehetségpont
2025. 02. 25.
Csirmaz Andrea és Oszoli-Pap Márta a Matehetsz akkreditációs szakértői”